torsdag 19 februari 2009

Näst sista dagen



I morgon åker jag hem igen. Till det kontinentala Skåne. Det har varit en blandad upplevelse det här med att jobba i Sthlm. Min ena sida vill gå och lägga sig under en sten och stanna där, en annan vill bara få allt avklarat. Det har resulterat i ett mellanting. Jag har lärt mig att det inte alls är varligt att fika/äta hotellfrulle/ leva i en storstad helt ensam. Tvärt om, ganska så mysigt. Jag har även insett att smeten inte är så spännande ändå. Men det kanske är lätt att säga när man har det utanför dörren. Jag bor i och för sig i Bromma, inte i smeten, men det är lätt att ta sig dit!

Igår kväll var jag ute på en prommenad ner mot Höglandet, mitt mål var "havet". "Vadå havet??" undrade fastighetsskötaren som jag jobbar med, i morse när jag berättade om mitt äventyr igår. Okej, kanske inte havet, men allt som är vatten och inte är en sjö är havet för mig, förklarade jag noga! Förstår ni hur vackert det var där uppifrån? I kväll, kanske, går jag dit med min riktiga kamera och tar lite bilder. Sen kan jag titta på dem på lördag när jag är hemma och längtar tillbaka!
Bilderna gör verkligen inte vyn rättvis, men det påminner mig själv, och eftersom det förmodligen ändå inte är någon som läser här, så spelar det inte så stor roll!
P&K

C-ro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar