onsdag 20 januari 2010

Januari är som en enda lång måndag

Jag hade kommit över det där med veckoångest. Jag hade kommit över det där med söndagsångest. jag hade kommit över det där med ångest över huvud taget.

Status den 20/1 2010: ÅNGEST.

Jag har jobbat i storstaden nu i två veckor. Förra veckan gick SÅ fort, jag hade en fantastisk helg, hade egentligen inte SÅ mycket ångest i måndags när jag åkte upp. Men sen, SEN på kvällen där var jag helt förstörd. Jag vill inte vara här. Jag vet att jag måste, att jag inte har ngt val, att detta är bra för mitt CV, men jag orkar inte att längta och sakna. Jag ville vara hemma! Hemma!

Detta är inte hemma!

Då bor jag ändå i en helt fantastisk lägenhet på Stora Essingen. 61 underbara kvadratmeter. Sjöutsikt. jag har underbara kollegor, jag trivs jättebra på jobbet. Den enda som motarbetar allt det här är jag själv!

Det finns fler som jag!

Men ändå känner jag mig som den ensammaste personen i världen

P&K

cro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar