lördag 17 januari 2009

Varannan-helg

Nu har jag det sådär lugnt igen. Förra helgen var hårt planerad med middagar, luncher, fikor och annat najs umgängstidsfördriv. Helgens planer är följande: städa, tvätta och träna. Dessa tre saker som jag tycker minst om att göra. Mind you - jag gillar att träna när jag kommit igång, men nu har jag inte gjort detta sen mellandagarna och då känns det sådär lockande.

Just ni sitter jag på soffan, bloggar och lyssnar på Äntligen Helg. Detta är inget bra lördagstidsfördriv känner jag. Men lägenheten måste städas, jag måste tvätta och träningen är alltid trevlig när man väl kommer dit. Men just nu känns det som det jobbigaste i hela världen!

Sen är nästa problem, vad man ska göra ikväll? Hade jag inte haft dåligt samvete över min dåliga kost sen den 1/12 2008, så hade jag tröstätit något gott, men inte ens det kan jag göra med gott samvete. Se nedan... Ska jag stanna hemma ensam och titta på Körslaget, eller vad det nu är som går på lördagskvällar? Det är ju skönt med en helg där man får vila ut. Det kan ju behövas inför kommande helg.

Att gå på stan lockar inte heller då jag inte har några pengar. Dessutom ska jag både till Stockholm och Göteborg nästa helg, så jag kommer få min fair share av shopping.

Nej, jag ska städa och tvätta! Måste bara skaffa mig lite energi så att jag kommer upp ur soffan!

Jag måste bara resa mig upp..

NU!

P&K

C-ro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar